piątek, 28 września 2018

Tutorial - szaleństwo na kartce

Szaleństwo na kartce – tutorial 


Cześć!

Nie wiem jak Wy, ale ja tak mam, że czasem robię prace bardzo poukładane, odmierzone od linijki co do milimetra, a czasem mam ochotę na szaleństwo i potrzebę, by na mojej pracy dużo się działo.
I dziś przygotowałam dla was kurs na taką kartkę z odrobiną szaleństwa.

Na początek wybrałam energetyczne papiery UHK Gallery Bananarama i dobrałam do nich kwiaty w zbliżonym kolorze oraz w kontrastowym. Wybrałam też inne potrzebne materiały.
 materiały potrzebne do stworzenia kartki z tutorialu

Na kartce będą trzy warstwy, więc pierwszą docinam do bazy, a każdą kolejną trochę pomniejszam.
trzy warstwy papieru na kartkę

Wszystkie warstwy postarzam nożyczkami, a tę wierzchnią dodatkowo urywam na górze i na dole.
oderwane brzegi pierwszej warstwy

Na dwie warstwy nakładam pastę modelującą przez maskę, ale specjalnie nie robię tego dokładnie.
nałożenie pasty modelującej przez maskę

Pod urwane kawałki podklejam koronkę. A papiery wyginam palcami i mocuję na taśmę 3d.
umocowanie warstw za pomocą kostek

 ułożenie koronki

W miejscu, gdzie będę układać kompozycję, przyklejam gazę i sizal.
sizal i gaza ułozone w miejscu, gdzie będzie kompozycja kwiatowa

Teraz czas na kwiatki. Zaczynam zawsze od największych. Jednak te, które mam, całkowicie rozbrajam i z jednego kwiatka robię dwa, a za środki służą mi ryżyki.
kwiaty z materiału

Teraz czas na kompozycję. Układam ją w trójkąt do największych kwiatków, dodając mniejsze. Dodaję listki i gałązki, gdzieniegdzie upycham jeszcze gazę i resztki koronek. Wszystko kleję na magica i w razie czego mogę jeszcze przesuwać elementy kompozycji.
 ułożenie kompozycji na kartce

A teraz to, co najbardziej lubię: na kawałki gazy i sizalu naklejam kulki 3d, bo pięknie się na nich trzymają. Nie daję ich nigdy bezpośrednio na papier. Dopóki klej nie wyschnie, kulki posypuję jeszcze proszkiem 3d. Następnie pracę odkładam i cierpliwie czekam aż klej wszystko zwiąże.
kompozycja posypana kulkami i proszkiem 3D

I teraz zaczyna się zabawa w chlapanie. Końcówkę pędzla moczę delikatnie w wybranej mgiełce i spryskuję w kilku miejscach. Z kolei białym splashem robię kropki z patyczka do szaszłyków.
chlapanie -mgiełki i splash

rozbielanie kompozycji gesso

Jak chlapania już wyschną rozbielam wszystko białym gesso, tapując kawałkiem gąbki do zmywania naczyń. I dopiero teraz dodaję napis i naklejam wszystko na bazę, ponieważ nie chcę, aby biała baza albo napis były pochlapane.
kartka wg tutorialu

detale kompozycji -kwiaty, listki i in.

napis na kompozycji

elementy kartki -wzory, warstwy, chlapania...

I jak Wam się podoba takie kartkowe szaleństwo?

Z ArtBrawurki użyłam: 

Pozdrawiam,
ArtBrawurka -Ania

4 komentarze:

Copyright © 2016 ArtBrawurka , Blogger